Verkonkutojien kunta -hanke

2018-2020

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Hankkeessa luodun vapaaehtoistoiminnan koordinoinnin malli by Minttumaa

Verkonkutojien kunta -hankkeessa luotu verkostoyhteistyön toimintamalli sosiaalisen vapaaehtoistoiminnan koordinointiin. Haitariesite.

HANKE ON PÄÄTTYNYT 2/2021.

VERKONKUTOJIEN KUNTA – sosiaalisen vapaaehtoistoiminnan hanke on saanut Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselta (STEA) avustuksen vuosiksi 2018-2020

Rönsy on aloittanut kolmevuotisen hankkeen maaliskuussa 2018. Avustus käytetään sosiaalisen vapaaehtoistoimintojen verkoston koordinointiin, toiminnan aloittamiseen ja kehittämiseen Hämeenkyrössä. Toimintamallin tavoitteena on asukkaiden terveyden ja toimintakyvyn sekä yhteisöllisyyden ja osallistumismahdollisuuksien edistäminen. Hankkeen tuloksena kunnassa tehtävä vapaaehtoistoiminta kohdentuu optimaalisesti tarpeiden ja resurssien mukaan. Vapaaehtoistoiminnan kohderyhminä ovat hämeenkyröläiset ikäihmiset, +65-vuotiaat omaishoitajat, vammaiset ja mielenterveyskuntoutujat.

Vapaaehtoistoiminnan tarvetta ja jo toteutuvaa vapaaehtoistoimintaa kartoitetaan eri tavoin. Merkittäviä yhteistyökumppaneita ovat paikalliset yhteisöt, yhdistykset, kunnan ja seurakunnan yhteyshenkilöt. Vapaaehtoistoimintaan etsitään uusia tekijöitä. Uusille ja jo mukana oleville vapaaehtoisille järjestetään koulutusta ja vertaistukea, jotka auttavat jaksamaan ja ylläpitävät motivaatiota.

Hankepäällikkö

Eija Mäkipää